Sent telegram; När vintern kom till stan

Så blev det vinter igen. Minns ni att jag skrev tidigare att det är någonting magiskt över den första snön? Idag kom den första snön, enligt min mening. Det här är snö, inte några vita fjuniga pepparkorn som kommer seglandes ner. Nu är det vinter.
    Barnet inom mig har verkligen fått utlopp för sin lekenergi idag. Jävlar vad jag har tumlat runt i det vita, och jävlar vad jag har åkt pulka. Jag var nästan helt galen. Som en förvuxen bebis med snor hängandes från näsan, med mössan på svaj och med snö innanför hela jackan kastade jag mig som en dåre nerför pulkabacken. Upp och ner, ner och upp. Som besatt.
    Nu har jag nog lekt av mig. Nu klarar jag mig ett år igen utan att leka i snön.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0