En underbar dag

Lingen sa förut att han tyckte att det var väldigt mycket ångest och depp kring mig just nu, och att han väntar på ett riktigt "JIPPI-inlägg". Jag vet att jag har grubblat en del den senaste tiden - kanske är det mörka februari som har spökat, eller också är det bara en sådan peroid just nu.
      Därför känns det väldigt skönt att vakna upp till en sådan strålande dag som det är idag. Solen skiner och det är plusgrader. Som gjort för en utflykt med famlijen till någon skidbacke, eller bara en långpromenad i solen. Man kanske sätter sig någonstans och dricker en kopp varm choklad och bara njuter av vädret och varandras närvaro.
      Det är dagar som dessa, när våren så långtsamt och försiktigt börjar skylta med sitt intåg, som man fylls av inspiration. Det har varit en av de bästa vintrarna på många år - men nu känner jag verkligen en stark längtan efter våren. Då mår jag alltid riktigt bra. Som idag.
      Nyss hemkommen efter en förmiddag framför datorn ska jag nu sätta mig ner och skriva någonting alldeles fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0