Första matchen

Så var årets första träningsmatch avklarad - och det blev förlust mot IFK Örebro med 1-0.
      Det är alltid, ALLTID, surt att förlora - men med tanke på att det var första matchen, många nya spelare samt ett svårspelat underlag så känns det ändå okej.
      Spelmässigt och sett till antalet målchanser borde vi ha vunnit, eller minst fått oavgjort. Örebro skruvade in en fin frispark några minuter innan halvtid, men i övrigt hade de knappt ingenting mer. Vi borde ha fått in minst en boll i första, då bland annat Bergdahl hade ett par riktigt fina chanser, bland annat ett friläge, men det strulade i det sista tillslaget.
      Men, men - det viktigaste var att vi fick ett hyfsat positivt svar på vart vi står någonstans. Örebro var ju nykomlingar förra året i trean, och slutade på en femteplats med minst insläppta mål, så det var helt klart ett bra lag.
      Bäst hos oss skulle jag nog vilja säga var mittbackarna Källberg och Kotten, samt Rocco-Malle i målet.
      Själv spelade jag högerback hela matchen, och jag är väl hyfsad nöjd med insatsen. Det kunde ha gått bättre - men det kunde också ha gått betydligt sämre.

Här är startelvan:

MV: Rocco-Malle
HB: Moi
MB: Kotten
MB: Källberg
VB: Fardin
HM: Blondie Bubble Boy (Kim, 85 min)
IM: Kosar
IM: Mirre (Steve, 75 min)
VM: Ödlan (Charlieboy, 70 min)
F: Bergdahl
F: Lingen
Ej spel: Melek

Kommentarer
Postat av: jompa

Ling forward? Vad ar det som hander dar hemma? :)

2009-02-21 @ 20:56:06
Postat av: J

ja, du var ju forward hela försäsongen förra året, och det gick ju åt helvete...så nu måste vi testa något nytt... :)

2009-02-21 @ 22:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0