It's not right

Jag tittade på Kvällsöppet med Ekdal igårkväll, och en av sakerna som diskuterades var abort. Förra veckan blev det nämligen känt att en kvinna i Eskilstuna (ständigt detta E-tuna) gjort abort två gånger - på grund av att könet båda gångerna var en flicka.
      Nu var alltså frågan om det här med abort har blivit ett missbruk, om det ska vara så lätt att få göra abort.
      Detta är ett känsligt ämne med, säkerligen, många åsikter - men som en första reaktion känner jag bara "Va fan...fel kön??? Två gånger?!". Jag vet inte hur den här kvinnans situation ser ut, jag vet ingenting. Det enda jag känner när jag hör det här är...ja, det är bara sorgligt. Att göra abort är väl en sak, men på grund av fel kön? Det känns bara för jävligt.
      Men vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0