Mitt hus - del 2





Aaah, the kitchen. Mitt kök är fantastiskt. Rätt och slätt. Man kan stå där, snurra runt på golvet eller hoppa upp och sätta sig på köksbänken.
       Denna köksbänk var förresten ett perfekt "klätterställe" när jag var liten. Jag började längst till höger, bredvid spisen, och sedan fortsatte jag över diskhon fram till skåpen längst till vänster. Därifrån försökte jag ibland hoppa över till köksbordet - med blandade resultat. Det var inte populärt, men väldigt roligt och häftigt.




Här är tv-rummet. Från allra första början var det här mitt rum, men det har jag inga direkta minnen ifrån. Sedan blev det Storebrors rum, tror jag, innan det blev Lillebrors rum, och slutligen tv-rum.
     Det är ett helt okej rum.








Här har vi vardagsrummet, eller "Finrummet", som det i folkmun kallas för. Här äter vi bara vid högtidliga stunder. Som fettisdagen, påskdagen, onsdagen och julafton.
     Det är ett heligt och allvarligt rum som man blir lite skärrad av när man vistas i. Det är som att man blir tagen av stundens allvar, och här inne får man inte skratta.
     Kanske därför som Fars vin- och spritsamling är här inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0