Skrivkåda

Jag skulle verkligen behöva komma bort ett tag. Åka iväg någonstans, långt bort. Bara vara för mig själv.
     Skrivandet har gått lite trögt några dagar nu. Det har inte flutit på som jag vill. Jag är fullt medveten om att det tar tid att skriva en bok, och att det inte är en dans på rosor - men just nu går det trögt.
     Jag skulle behöva åka iväg, antingen till ett soligt land för en vecka där jag kan koppla av och skriva - eller också till en ödslig liten stuga ute i skogen där jag helt och hållet kan fokusera mig på skrivandet. Bara bort. Någonstans. Helt ensam.
     Det blir nog bättre när det blir lite varmare ute, till våren, då man kan åka iväg och sätta sig någonstans i solen. Under ett träd eller på en parkbänk. Men just nu är mörkt. Jag måste bort. Kanske en hotellvistelse över en helg? En hel helg inne på ett hotellrum och bara skriva, skriva, skriva.
     Tre alternativ. Utlandsresa, en stuga ute i ödemarken eller en hotell-helg. Det tål att tänkas på. Något måste göras i alla fall.

Kommentarer
Postat av: M

berghamn?

2009-02-11 @ 08:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0