The King of late-shows

Nu har Conan O'Brien gjort sitt sista Late night. 16 år av magi blev det. Nu lämnar han programmet som han tog över från David Letterman 1993, och istället tar Jimmy Fallon över efter Conan, som i sin tur ska ta över The Tonight Show efter Jay Leno.
      Jag vet inte vad det kommer att betyda. Det blir tidigare sändningstid, vilket säkert kommer medföra en något mer städad Conan O'Brien - men samtidigt poängterade han i sitt sista program med Late Night att han "aldrig någonsin kommer växa upp". Därmed finns det fortfarande hopp. För av alla kvällsshow-värdar, såsom Lettermen, Leno, Jimmy Kimmel, Jon Stewart och Craig Kilbane, så har Conan alltid varit överlägset bäst och roligast. Hans karaktärer The Masturbating Bear, Frankenstein och Triumph the insult dog är oförglömliga och de, bland mycket annat, har skänkt mig mycket glädje genom åren.
     Precis som Conan själv. Han är verkligen en sann komiker, skrev bland annat manus till The Simpsons under de första säsongerna, och jag tror inte att det finns någon som är lika spontat rolig som honom. Jag kommer att sakna Late night - men jag ser fram emot The Tonight Show with Conan O'Brien.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0