Tonight's the night in the world of movies

Inatt smäller det igen. Den 81:a upplagan av Oscars-galan är här.
     Jag och Kaggen tänkte, för första gången, ta oss igenom denna ståtliga händelse tillsammans, hemma hos Kaggen. Det blir lite kaffe, lite Red Bull och lite uppåt-tjack, säkerligen.
     Oscars-galan brukar oftast vara sevärd - men denna gång är jag lite smått oroad. Anledningen stavas Hugh Jackman. Det är nämligen han som är värd för årets gala - och jag kan helt enkelt inte se vad som skulle vara bra med det. Oscars-värden brukar vara en rolig skådespelare eller en komiker, som de senaste årens värdar Steve Martin, Billy Crystal, Whoppi Goldberg, Chris Rock och Jon Stewart. Men Hugh Jackman - kommer det bli så lyckat?
      Det återstår att se. Det mest intressanta är annars vem som vinner en Oscar för bästa manliga huvudroll. Rimligtvis borde det bli Mickey Rourke, och han har ju sopat hem pris efter pris efter pris de senaste två månaderna. Visst, han var grym i The Wrestler - men jag unnar faktiskt Brad Pitt en statyett. Han har aldrig fått någon, och han förtjänar en Oscar för Benjamin Button.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0