Kvällen då vi ska ha kuligt tillsammans

Jag har bara varit ute på krogen en gång i år (jag räknar inte med den där första lördagen i januari, för då var vi i Norge och...ja...det gills inte). Vissa kanske anser att det är normalt, en utgång i månaden alltså, men tittar man tillbaka på mina tre senaste år så är det en väldigt liten siffra.
     Men det är helt okej för mig, det känns bra. Dels är vi inne i uppbyggnadsfasen i fotbollen, och dels känner jag ingen glädje i att springa på krogen varje helg längre. Jag har tröttnat.
     Jag säger inte att jag börjar bli gammal, för så är icke fallet, utan det handlar mer om att 3 år i dimman har satt sina spår - kombinerat med att krogen idag inte är vad den en gång var. De gamla, glada, gyllene "Rolling-dagarna", och för den delen även "Lotus-dagarna", är ett minne blott och jag har svårt att se hur de skulle kunna komma tillbaka. Statt, Harrys och Nybron i all ära - men det är inte samma sak som The Good Old Days.

Aja. Det jag vill få fram är: just nu, just precis nu, vill jag gå ut på krogen. Anledningen är enkel. Jag har hittat på en jättekuilg lek att köra på förfesten. Eller, lek...det är mer ett test. Jag tror det kan bli ganska roligt, i alla fall. Det kändes som det när jag skrev ner det på papper, åtminstone. Kanske det blir blaha-blaha? Nej! Jag tror det kan bli roligt.
     Problemet är bara att det kräver att alla Riddarna är samlade - och det är ju inte möjligt för tillfället. Så därför får vi lägga leken på is tills vidare.
     Men jag lovar er - när den kvällen kommer, då Riddarna är samlade igen för första gången på länge, så kommer det att bli roligt. Det blir någonting att se fram emot.
     Om jag inte med tidens lopp får för mig att det inte alls kommer att bli roligt och jag istället river sönder leken i tusen bitar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0