Före vår tid

Jag läser i tidningen: "Beck-filmerna blir parodi".
      Det är Fredde Granberg - ena halvan av Ronny & Ragge, samt mannen bakom Hem till Midgård - som ska göra en parodi på Beck. Granbergs version heter Kommissarie Späck, och han kommer att spelas av Leif Andrée i filmen som har premiär nästa vår.
      Det kan bli kul. Men - Fredde Granberg är inte först med en Beck-parodi. Det var nämligen jag och Kaggen - för flera år sedan.
      Våran version hette Martin Läck, och förutom Läck själv så var även GunVAALD! Larsson och Balice Wallander med. Vi kom på ett extremt roligt manus, med en riktigt twist på slutet, men längre än till ett manus kom vi aldrig.
      Humorn var väldigt låg och billig, som den brukar kunna vara när det gäller mig och Kaggen, och även fast jag skäms över vissa grejer idag så finns det fortfarande en del bitar som är roliga.
       Så nu vet ni det. Att vi var först med en Beck-parodi. Martin Läck och GunVAALD! Larsson - det kunde ha blivit någonting.
       
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0