Bra mycket bättre...

Melodifestivalen igår igen, och andra deltävligen var betydligt bättre än första.
     Så här tycker jag:

Lili & Susie - "Överraskande bra. En snärtig refräng och ett bra drag rakt igenom. Näst bäst."
Lasse Lindh - "Jag hade lite svårt att uppfatta låten på grund av oljud runtomkring mig vid framträdandet. Men det jag hörde var bra. Tror jag. Att han blev jumbo är skrattretande."
Jennifer Brown - "Ingen schlager, men en okej låt. Lite för alldaglig."
H.E.A.T. - "Fjollig Poodles-rock. Låtsas hårdrock. Svenne Banan-hårdrock. En gåta att de gick till final."
Amy Diamond - "Sämre än hennes förra låt. Inte min skit. Borde inte ha varit topp-4."
Markoolio - "Pajig, förvisso, men jag gillade melodin. Synd att den inte gick vidare. Topp-3."
De där tre tjej-tanterna - "En Dixie Chicks-trio som inte riktigt fungerade. Ingen låt som gick hem, vare sig hos mig eller svenska folket."
Måns Zelmerlöw - "Infriade förväntningarna. Den var väl proffsigast och mest "rätt", även om jag inte gillar den här musiken lika mycket som Malle. Eller är det Mums-Mums själv som han gillar, månne?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0