Cheers!

Äntligen har jag fått det bekräftat svart på vitt. Det som gjort mig fruktansvärt orolig och fått mig att starkt tvivla på min egen begåvning och kunskap. Det som gjort att jag ställt all min talang på spets.
     I Ett herrans liv-avsnittet där Jan Guillou är gäst fick jag svaret. Alkohol är okej för skrivandet.
     Guillou, denna erkänt begåvade och multi-framgångsrika författare, säger - angående påståender om att han varje gång innan han ska börja skriva dricker 12 cl starksprit - följande: "Alkohol fungerar som en sorts tändvätska på fantasi och ovilja att arbeta".
     Yes indeedeo. Tack för det. Precis så är det. Vaxproppen släpper. Magin flödar. Inspiration väller över. Tack för att jag inte är ensam.
     Nu behöver jag inte tvivla längre. The bar is officially open.


Att han dessutom tillägger: "Det är en bra introduktion till sex också" är ju en fantastisk bonus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0