I will be mad fer it!

Bara en dag kvar. En dag kvar till Oasis konsert på Globen. En dag.
     Där i publikhavet ska jag simma. Jag ska sjunga, vråla, kanske gråta - och allmänt njuta. Trots att jag kan hela låtlistan framlänges och baklänges, och att jag sett klipp ifrån nästan alla konserter från den pågående världsturnén, så kommer jag ändå att njuta.
     Det är bara ett litet problem. Jag måste ta bilen till Globen - och jag är inte riktigt hundra på...vägen. Visst, jag har dragit ut kartor från Eniro - men när det gäller mig och vägbeskrivning så finns det inga garantier. Jag blir lätt stressad i de där avgörande situationerna när man ska svänga höger, vänster eller fortsätta rakt fram. Det blir oftast: "Aaaaah! Faaaan också!"
     Plus att det är det här med min syn. Min inte hundraprocentiga syn. Jag har svårt att se skyltarna i god tid, och när jag tillslut kan urskilja vad som står på skyltarna så har det ofta en tendens att vara för sent.
     Men - det ska väl gå det också. Jag har planerat för en mindre halvdag i Stockholm. Jag åker dit i god tid, så att jag gott och väl kan snurra runt lite och köra fel här och där, och sedan ska jag bara chilla. Käka lite, dricka kaffe, läsa kvällstidningarna, reka området, och så vidare...
     Först ut på är Caesars. Helt ok. Ett bra band.
     Sedan, efter en timme eller så, kan magin börja på allvar.

Kommentarer
Postat av: S

Grymt. Förväntar mig en fin uppföljning av detta på bloggen, för oss som inte kunde vara med!

2009-01-27 @ 22:56:37
Postat av: S

Grymt. Förväntar mig en fin uppföljning av detta på bloggen, för oss som inte kunde vara med!

2009-01-27 @ 22:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0