Islossning

Inatt hade jag någon form av ett genombrott i mitt arbete. Det sa bara "klick" - och plötsligt kastade jag mig över anteckningsblocket (japp, jag kör gamla stilen än så länge...) och där på golvet blev jag sittandes fram till klockan fem imorse.
      Jag ska erkänna att det gått lite trögt sedan jag kom hem från Norge. I Bergen gick det bra för där hade jag ju dagarna för mig själv. Medan Vampyren och Mr.Tequila var iväg och jobbade satt jag hemma och skrev.
      Men sedan, efter hemkomsten, har det gått trögt. Inte i mitt huvud dock. Där har det planerats så att det står härliga till. Men när jag sedan fattar pennan så vill det sig inte. Därför har jag låtit det "komma till mig" - och det var alltså det som det gjorde inatt. Allt som allt kan det ha blivit två kapitel på de timmarna.
      Nu är vi på räls igen. Nu jävlar ska det bli åka av!


A, just ja...
     För er som inte vet - jag håller på och skriver en bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0