Nya vackra tider

Kommer ni ihåg den där lilla, störiga, äckliga och allmänt jobbiga killen? Han som oftast var för mycket. Han som ibland sa dumma saker, ibland klängde, ibland blev förbannad för ingenting och ibland var en pain in the ass. Han som, i bästa fall, ibland var tragiskt rolig - men i värsta, och flesta, fall bara var tragisk.
      Ni kanske har träffat honom? Det har ni säkert gjort. Han har hållit på och härjat från och till i snart 5 år, så ni har säkert stött på honom någon gång. Tänkt: "Den där lilla jäveln, kan han inte bara gå och dränka sig?"
      Jag har en nyhet till er. Ni behöver nog inte oroa er längre - ni kommer inte att råka ut för honom något mer. Han är borta. Han försvann någonstans mellan Bergen och Kungsör.
      Efter många år av okunskap gällande att veta sin begränsning med alkohol så tror jag nu att han har hittat rätt. Jag vill nästan lova att han numera har kontroll över situationen. Efter många år av vilset rumlande längs dåliga gatan så har han nu hittat till platsen där hans vän Kaggen sedan länge befunnit sig. Platsen där man vet när man inte pallar mer.
      Jag kan säga er att han är väldigt sugen på att testa denna nya "upptäckt" - men hans ekonomi och det faktum att hans fotbollssäsong är inne i en viktig fas sätter dock stopp för det.
      Men en dag, när man minst anar det, ska hans upptäckt sättas på prov - och det kan bli den bästa kvällen i hans liv.

Kommentarer
Postat av: R

believe it when I see it...

2009-01-15 @ 22:12:44
Postat av: J

you WILL see it!

ärligt talat tror jag på det...jag tror mig ha funnit den magiska formeln...

2009-01-15 @ 22:17:06
Postat av: Morgan

Okej, sex öl i all ära, men när du står där på dansgolvet i E-tuna och längtar efter en kebab och en varm säng men ser oss andra hoppa upp och ner till Blur-remaken så kommer du inte hålla fingarna i styr, och det enda du har i tankarna är en öl för att på så sätt komma i den fylle-form vi är i.

Så ja, we WILL believe it when we see it...

2009-01-15 @ 22:53:52
Postat av: J

hmm...om EN öl är skillnaden mellan att gå hem tidigare eller att ha kul på dansgolvet - då tror jag nog fanihelvete att jag tar den ölen...

2009-01-15 @ 23:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0