Saturday-tv

Hakan Hallstroem - kvällens kung på P3 Guldgalan!
    Årets artist och Guldmicken, de två tyngsta priserna, hamande i fickan hos göteborgaren - och allt är i sin ordning.
    Lite trist att Hello Saferide blev utan pris denna gång också, även om hon kammade hem en Grammis för bästa textförfattare förra veckan. Dock tror jag inte att hon är en sådan person som gräver ner sig alltför mycket över uteblivna priser.
    Soundtrack of our lives var tillbaka med en ny låt, och jag ser väldigt mycket fram emot att höra mer ifrån dem framöver. Precis som jag väldigt mycket ser fram emot mer ifrån debutanten Adiam Dymott. Hennes låt I miss you lovade mycket gott.
    Anders Johansson var för övrigt en extremt bra konferenciär. Rolig, inte för bubblig och säker.
    Inga Kleerup-priser? Bara två nomineringar? Märkligt vad det skiljer sig mellan Grammis och P3. Inte för att jag bryr mig. Kleerup är definitivt ingen favorit hos mig - även om 3:AM med Marit Bergman är fantastiskt bra.

Annars tog Man United en ny trepoängare idag. Tillslut. För det satt långt inne. Det var inte mycket kvar att spela på då Tevez fick in ett klockrent inlägg till Berbatov som kunde nicka in matchens enda mål. Lovely.
    ...och SÅ HÄR NÄRA var Chelsea att få däng av Wigan. 0-1-underläge blev i den 88:e minuten 1-1 - för att sedan bli 2-1 i den 93:e spelminuten. Inte lika lovely.
    ...och Tottenham är jumbo i Premier League. Undrar om det finns någon svensk kanal sänder matcher ifrån Championship nästa säsong?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0