There's gotta be somebody for me out there...

Jag har alltid haft svårt för Nickleback. Ända sedan deras debutsingel How U remind me. De är så...låtsastuffa. Låtsasrock.
     Jag gillar låten Photograph för melodin och texten i versen - annars har de mest gjort skit.
     Så därför bär det emot att säga att jag är väldigt förälskad i deras nya singel Gotta be somebody. Jag har hört refrängen flera gånger på tv när reklamen för deras nya skiva har spelats, och varje gång har jag blivit väldigt intresserad. Nu har jag lyssnat på hela låten - och den är...ja, den är jävligt bra.
     Det är fortfarande radiorock så det stänker om det, men det finns också ett tungt driv och pumpande i trummorna och gitarren som väger upp för det. Men det jag helt är såld i är texten - speciellt i refrängen. Den talar till mig på ett väldigt nära sätt, kan man säga.



Kommentarer
Postat av: Anonym

"skippa förfan Nickelback" ekar i mitt huve.. jag är förvirrad, jag vet inte va jag ska tro?! .. GET OUT OF MY HEAD! hippocrit*

pz out

2009-01-09 @ 14:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0