Dagens dröm

Fan vad man drömmer konstigt ibland alltså. Speciellt den senaste tiden har jag radat upp den ena märkliga drömmen efter den andra.
      Igår drömde jag att Kaggens lillesyrra och jag var förlovade - på ett sjörövaskepp med Kennet Andersson (!). Dessförinnan har jag bland annat drömt att jag färdats genom rymden i en brödrost, och att jag handlat serietidningar av två högst omaka personer, som högst osannoligt hade öppnat en serietidningsaffär i Kungsör. Den ena personen var Jimmy Olsson.
      Inatt då? Ja, det kanske inte var så märkligt i sig - fast märkligt på ett...häftigt sätt.
      Det började med att alla vi Riddare stod utanför en affär inne i ett varuhus som inte hade öppnat än. Det var nämligen så att vi jobbade i affären, och nu var det dags att öppna portarna för alla människor som ville in i varuhuset. Där stod jag och var otäckt glad. Jag skrattade onaturligt mycket och skämtade i ett tempo snabbare än formel 1. Jag skrek "HEJ HEJ" till varenda en som passerade, vilket var bland annat Fröken Bergstrand, Fröken Blomberg och Fröken Johansson - och Charlie Andersson. Jag tror att de jobbade i en annan affär i varuhuset.
      Efter att jag skrattat klart - och skrikit "ÄR DET INTE ROLIGT ATT JAG HAR SÅ ROLIGT!!!!" - och rullat mig på marken av glädje, eller tokfnatt, så gick jag in i vår affär. Det visade sig att det var en slipsaffär. En stor slipsaffär. Typ ett Dressman med bara slipsar. Det visade sig också att jag hade den sämsta arbetsuppgiften av oss Riddare - nämligen att packa upp varor och liknande skit. Men precis som jag gjort på alla tråkiga lektioner jag haft under min skolgång, i de ämnena där jag inte varit speciellt duktig, så sket jag i min uppgift och gled mest runt i affären och gjorde ingenting.
      Om jag inte minns fel så var det Bläckfisken som var det högsta hönset i våran slipsaffär. Han hade fina byxor, fin skjorta, fin slips, hängslen och bakåtslickat hår. En blandning mellan hans alias Fredrik och Gordon Gecko från filmen Wall street. Bläckfisken var ett bra högsta höns, för han tillät mig att bara glida runt och göra ingenting. Sedan kommer jag inte ihåg något mer.
      Det kanske är någonting att satsa på? En slipsaffär. Vi kunde döpa stället till Riddarknuten - och vi skulle vara de glassigaste svennarna norr om Milano.

Kommentarer
Postat av: S

true that broseph

2009-01-12 @ 15:41:28
Postat av: Påven

schteek brorsan! Låt oss öppna en slipsaffär snarast genast!

och svar ja, jag skulle nog va högsta hönset i den hönsgården ;)



..och du, vad äter du förnå för att drömma dessa drömmar?

2009-01-12 @ 18:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0