Oscar

Så är Oscars-nomineringarna släppta.
     Årets tungviktare blev Benjamin Buttons otroliga liv - och det är också en jävligt bra film. Jag har förvisso inte sett The Wrestler, där Mickey Rourke sägs göra sitt livs roll, men jag skulle verkligen unna Brad Pitt en Oscar.
    Oscar för bästa kvinnliga huvudroll är omöjligt för mig att tippa - för jag har inte sett någon av dem.
    Manliga biroll då? Ja, det måste ju bara bli Heath Ledger. Det kan uppfattas som att han får pris efter pris bara för att han tragisk gick bort förra året - men sanningen är den att han är magisk i sin roll som Jokern. Robert Downey Jr i all ära, han är grym i Tropic thunder, men jag tror nog att även han inser att han är brädad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0