Ännu en pärla

Just ja...
    Jag och Morgan Kall har på nytt samarbetat i en låt. Den finns på hans senaste dubbelalbum - och den är självklart svinbra. Det bästa vi gjort, faktiskt.
     Det var lite roligt. Jag var hemma hos honom och han frågade om jag ville sjunga på någon låt. Jag sa "Ja", och sedan var det inte mer med det. Nu skulle bara låten skrivas. Jag var på väg hem när Morgan plockade upp gitarren och bara spelade lite på måfå. Plötsligt stannade jag honom och sa "Vad var det där?!". "Vaddå?", frågade han. "Vad är det du spelar?", frågade jag. "Ingenting speciellt", sa han. "Spela in det där!", skrek jag. Tre timmar senare var låten färdig.
     Fy fan vad vi är bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0