Små ljuva ögonblick

Vet ni någonting som gör mig riktigt glad? När jag får mer pengar i lön än vad jag förväntat mig.
     Fick lönebesked idag, och det visade sig att jag räknat grymt fel. Jag fick mer i timlön än förväntat, plus att jag glömt bort semesterersättningen. Därav min glädje.
     Sedan åkte jag upp till banken och växlade in mina enkronor och femtioöringar. För några månader sedan så slutade jag att använda småmynt, och istället la jag dem hela tiden i en glasburk. Den fylldes tillslut, och jag beräknade det till ungefär 250 kr.
     Men idag hittade jag en till burk med småmynt i byrålådan, som jag samlade ihop för väldigt länge sedan, så jag åkte upp med mina mynt - och det blev hela 750 spänn. Rakt in på kontot. Netto. Skattefritt. Bara sådär.
     Jag är fan bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0