Hemmafest

God kväll. Det blev ett försenat inlägg, för jag har varken haft tid eller lust att skriva. Men jävlar vilken 20-årsfest det blev! Eller...vilken rolig 20-årsfest det blev! Eller...jag hade kul, i alla fall. Bläckfisken också, skulle jag tro. Förutom Storebror så var jag och Bläckfisken äldst på festen - och vi visade minsann att äldst är bäst. Eller sämst, kanske. Det beror väl på vem man frågar. Men vill höll i alla fall igång.
     Det började som en "korvfest". Mycket folk - och bara grabbar. Men tids nog ploppade de små chinonnorna in, och tillslut var det fullt hus. Men även fast det var mycket folk så var det ändå lugnt och städat, och det var skönt. Man vill ju inte att kristallglasen här hemma ska gå sönder.
      Det blev mycket surr, mycket skratt, en del dans och lite brottning. Det gamla vanliga. När klockan sedan hade passerat tre-strecket så tog jag och Bläckfisken en liten nattpromenad för att göra Häggkvistskan och Sara sällskap hem - och vi hade länge planer på att gå och bada. Eller egentligen var det vattenguden Bläckfisken som ville bada - den dåren var till och med inställd på att gå till Skillinge - men tillslut skrotade vi den idén. Vi tänkte sedan gå och bada i fontänen på torget, men eftersom att vi var osäkra på om det var vatten där så gick vi hem och åt lite kött.
      Sedan vaknade vi och spenderade en fridfull dag tillsammans.





Mycket korv.




Jag och min äldsta vän Hulken. Vi har känt varandra i 22 år.




Födelsedagsbarnet, himself. Min lilla bubbe.




Kaggen drog på sitt allra läskigaste leende.




Bläckfisken kom med fred.




Djupa samtal är vanligt vid sådana här tillställningar. Här pratade vi billack.




Häggkvistskan var där och levde rövare.




Lillebror satt på sin kungatron och njöt.




Chicitas in the kitchen.




Flygbild från diskbänken.




Flybild från diskbänken 2.




Flygbild från diskbänken 3.




Bra fart på dansgolvet.




Mr.Cole var där!




Bröderna Grym.




Bröderna Love.




Hepp! Här blev det brottningsmatch mellan Bläckfisken och Häggkvistskan.




De brottades.




Och brottades.




Och brottades.




Oj vad de brottades. Men det är oklart vem som vann.




Och på ett helt annat ställe i huset gick det samtidigt väldigt mycket lugnare till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0