Det senaste

Hemma igen. Blev en ganska lugn träning ikväll efter en lagomt hård träningsvecka förra veckan. Mycket lek och lite allvar. Mycket skratt. Träningsverken har nog släppt hos de flesta nu, så nu är det bara att ösa igen.
     Fast för mig blir de kommande två helgerna matchfria. På lördag, när serien drar igång igen med hemmamöte mot Karlstad, så är jag avstängd efter att ha blivit utvisad innan sommaruppehållet, och nästa helg när vi möter ÖSK Ungdom borta så är jag på bröllop i Karlstad. Jävligt tråkigt att missa matcher, men så är det väl ibland. Det här blir första gången på säkert 10 år som jag missar en match där jag varken är avstängd eller skadad. Lite ovant, faktiskt.
     Annars var det här roligt. Kaggen blev masserad, och så här såg han ut underifrån.




För övrigt var Västanhed bra för mig. Fick både "skriva av" mig och "tänka av" mig lite grand, så det var skönt.
     Idag var jag i Skinnsberg med Mormor och Morfar och köpte en ny cykel till Morfar. Det blev en "damtralla", och den lilla rackaren gick på 3000 laxar. Fy fan så dyrt. Men den var tydligen "skön" enligt Morfar, och bekvämlighet kostar ju. Eller "schööön", som Ödlan skulle ha uttryckt det.

Här testkör Morfar den lilla rackaren. Hej vad det går.




Mormor blev som vanligt skitsur när jag plockade fram kameran.




Men här är det vackert. Ser ni min skrivarlya i bakgrunden? Stugan längst bort. Där har jag det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0