Internationell lunch

Oj. Det blev sent inatt. Vi var hemma hos Familjen Carlsson och käkade sillbord, och lite senare under kvällen åkte spelet TP fram. Jag, Kaggen och Lillebror var i ett lag, Mor och Maritha var i ett lag och Far och Kent Agent var i ett lag. Vi vann, M & M kom tvåa och gubbarna kom sist. Som väntat. Fast det tog sin lilla tid. Halv två var vi nog klara.
     Skönast var när jag kom på vilket band som gjorde skivan No strings attached. *NSYNC så klart.

Annars blir det snart samba här i köket. Far har bjudit hem brassarna på lunch, så nu har vi stekt upp 10 kilo kött som de kan mumsa på. Ingenting annat - bara kött.
     Närå. Lite ris och sallad och något att dricka ska vi nog också kunna trolla fram.
     Synd bara att min spanska är begränsad till "Hola por favor!" - och hur kul är det att sitta och säga "Hej snälla!" i en timme?
     Nä, jag gör nog som Far och snackar svenska med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0