Världens gladaste handlare

Jag har upptäckt att jag är väldigt förtjust i att handla. Då menar jag inte shoppa, nej, handla mat! Jag älskar det. Det är som att shoppa - fast godare.
     Man har ju varit ensam i huset några dagar nu eftersom att Mor & Far är kvar uppe i Berghamn, och det börjar sannerligen att sina i skafferiet. Pizza och kebab varje kväll är inte att tänka på, så därför åkte jag och handlade idag.
    Jag fylls av en maktkänsla när jag går där bland matvarorna och funderar på vad JAG vill ha. "Vad behöver JAG?". "Vad är JAG sugen på?". "Hmm...vill JAG ha det där paketet med Tom & Jerry-kex? Hmm...nej det vill JAG nog inte". "Pom pom pom...den där rabarbern då? Vill JAG ha den? Njaa...JAG är nog inte så sugen på rabarber".
     Så där knallar jag runt. Jag fullkomligen älskar den där JAG-känslan. Men det kan vara förrädisk lockande. Man går där och plockar på sig det ena och andra, tänker att "det här blir nog en hundring eller så". Sedan ska man betala, och häxan bakom kassan ber om "472 kr, tack".
     Inte för att det blev så denna gång, men det har sannerligen hänt förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0