Det är VÅRAN nationaldag

Du gamla du fria på er allihopa!
    Idag har jag varit uppe i Västanhed. Ömsom regn, ömsom sol.
    Men skit i det. Nu är det allvar. Nu är det dags. Nu är det krig. Nu är det match. Ikväll ska vi spöa danskjävlarna så det står härliga till!
    Den 6 juni 2009 kommer bli ihågkommen som en mäktig dag i den svenska fotbollshistorien.
    Det handlar om överlevnad - det går inte att komma ifrån det. 3 poäng är ett måste!
    Jag har aldrig varit lika förtjust i Zlatan som alla andra Svenssons är. Jag är stolt och glad över att han är svensk, och jag tycker att det är fruktansvärt roligt och häftigt att han haft den säsongen han haft, och att det nu surras och skriks om Barcelona - men Zlatan har aldrig varit någon favorit hos mig. Däremot får han gärna avgöra idag och visa att han är en av världens bästa fotbollsspelare även i landslagssammanhang.
    Jag fullkomligen älskar den slogan som synts i kvällstidningarna inför matchen. "Ska Danmark få ångra att dom gav oss Skåne tillbaka", och sedan en bild på nr.10 bakifrån, Zlatan Ibrahimovic.
    Vi kommer att följa drabbningen hemma hos Påven - och det kommer att bli fest. Det är jag övertygad om. Vad jag inte är säker är vilka som kommer att få festa. Danskarna eller vi svenskar?
    Nu åker vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0