Ensam i en skrivarlya

"Jag skulle vilja lämna detta förhållande. Det här gamla kylskåpet börjar lukta illa. Jag har fastnat i en rondell av varningsskyltar.

     Jag lämnar detta land vi skapat och sätter mig i flyktinglägret. På väg bort.
    Jag måste lämna hålet innan jag gräver det alldeles för djupt. Mitt kött och blod är färskt, men mina tankar är redo för slaktning.

     Vad säger du? Du kan ändå inte uppfylla mina drömmar.
    Jag är försvunnen och hittad. Betyder det att jag är bunden - eller äntligen fri?
    När jag lämnar denna öken som varit mitt hem så otroligt länge så kan man tycka att jag borde vända mig om och titta tillbaka en sista gång. Men jag kan inte hantera det längre. Frustrationen pyser ut allt jämnare ju längre bort jag drar mig.
    Börjar hitta en öppning ut ur rondellen.
   Jag är ett paket som just öppnats, och nu är redo att användas igen. Begagnad men alldeles ny."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0