Skitsnack

"Kallprat" är något av det värsta jag vet. Man pratar om ingenting bara för att prata om någonting - så att en pinsam situation eller tystnad inte ska uppstå. Det är jobbigt och väldigt falskt - men ändå så gör man det. Vi, du och jag också. Kanske är det artigt, vad vet jag, men jag tycker inte om det.
      För en tid sedan stod jag bredvid två personer som utbytte följande fraser med varandra:

- Tjena!
- Tjena, tjena! Hur är det?
- Jo, det är väl bra. Lite förkyld, bara.
- Jaha... Ja, det är inget kul.
- Nej...nu när det sommar och allt.
- Ja... Ha det bra. Hej!
- Hej!

Tillåt mig att skratta - och det gjorde jag lite senare. Det gjorde även en av dessa personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0