The best of Morgan Kall

Morgan Kall håller på med ett dubbelalbum. Det kommer såklart att bli det bästa i hans karriär - men fram till dess att det är färdigt, varför inte titta tillbaka på några av hans finaste stunder?
     Jag har tagit mig friheten att utse Morgan Kalls 15 bästa låtar. Det var inte lätt - men någon måste göra det. Det gjorde ont att sålla bort vissa låtar, men alla låtar kan ju inte få plats på topplista.
      Här Morgan Kalls 11:e och 10:e bästa låt någonsin.


Nr 11 Trust the truth again

"En låt som jag själv är lite inblandad i. Man kan säga att jag gav Morgan Kall grunden till den här låten. Fast slutresultatet blev bättre an vad jag tänkt mig."




Nr 10 No conclusion

"En klassiker som varit med på tre skivor i tre olika versioner. Första versionen låg på A million stones crushing through my bones, men den hade ingen bra refräng så den ändrades och hamnade även på ...and they say talent's rare. Sedan krävde jag att Morgan Kall skulle göra en nyversion på låten, med bättre ljud, och då hamnade den också på Alright, goodnight. En av mina absoluta favoritlåtar."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0