The best of Morgan Kall

Morgan Kall håller på med ett dubbelalbum. Det kommer såklart att bli det bästa i hans karriär - men fram till dess att det är färdigt, varför inte titta tillbaka på några av hans finaste stunder?
     Jag har tagit mig friheten att utse Morgan Kalls 15 bästa låtar. Det var inte lätt - men någon måste göra det. Det gjorde ont att sålla bort vissa låtar, men alla låtar kan ju inte få plats på topplista.
      Här Morgan Kalls 9:e, 8:e och 7:e bästa låt någonsin.


Nr 9 The strenght in alibi

"En låt som har blivit mångas favorit tack vare Youtube. Jag gillar melodin väldigt mycket, och första gången Morgan Kall sjöng den för mig så trodde jag att det skulle bli hans bästa låt hittills. En rolig grej är att gitarren från början skulle gå i ett långsammare tempo - men där satte jag ner foten bestämt och hävdade att det skulle låta bättre med snabbare tempo. You're welcome, Morgan."




Nr 8 No one can tell, but i'm in hell

"En väldigt fin låt från senaste skivan, Between insomnia and alcohol. Låten tar en lite annourlunda, och väldigt vacker, vändning i refrängen, och det är det som gör den så bra."




Nr 7 Sadly not for you

"Här sjunger Morgan Kall direkt från hjärtat. En väldigt känsloladdad text som ackompanjeras perfekt med den stämningsfulla och starka musiken som smått exploderar i refrängen. Lyssna, blunda och njut."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0