Friskt

Idag var vi och badade vid Skillinge. Oj vad varmt det inte var i vattnet. Fick nästan en chock när jag dök i.
     Som vanligt körde vi "gris" ute på T-bryggan, och som vanligt fick den som hade i bollen i vattnet samt den som förlorade leken bada. Alla badade.




Det var som sagt lite småkallt i vattnet, och man försökte till varje pris fånga bollen utan att doppa sig. Här hade Bläckfisken lite bekymmer.






Fast allra fjantigast var Kaggen. Han höll nästan på att börja gråta. När han hoppade i plurret så skrek han "JAG FÅR PANIK! JAG FÅR PANIK! JAG KAN INTE RÖRA MIG! JAG KAN INTE ANDAS!". Väldigt roligt. Stora starka karln. Han är inte värdig sitt skägg.




Andra gången han skulle bada så fick han problem. "Mina ben kan inte röra sig", påstod han.




Så han bytte ställe. Men till sin stora förvåning upptäckte han att det var lika kallt där.




Så då sprang han till ett nytt ställe - och där fick han tillslut inse att han var tvungen hoppa i det bruna ändå.






Annars har Bläckfisken skaffat sig ett riktigt Moneybrother-barr.


Kommentarer
Postat av: Kim

ahaa det är blomgren som är bläckfisken hehe

2009-06-21 @ 15:03:18
URL: http://atminstonemusik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0