Nu är det blåstället på som gäller

När matchen började var det sol och nästintill klarblå himmel. När matchen var slut svepte mörka moln in över Runevallen. Så hade vi också förlorat med 3-1.
     Det var tungt i omklädningsrummet efteråt. Riktigt tungt. Kanske att vi börjar inse vad som är på väg att hända om vi inte tar oss i kragen och reder ut det här?
     Vi var i ärlighetens namn inte ens nära mot ÖSK Ungdom. Visst, med lite flyt kunde det ha varit 1-1 i halvtid, men nu var det 0-1 och i andra halvlek var det endast Malle som räddade oss från överkörning.
     Efter 2-0 kändes matchen avgjord. Lite senare kom 3-0, innan Juha reducerade på en snyggt inslagen frispark. Juha var för övrigt bäst hos oss idag, tillsammans med Malle. Övriga KBK:are underpresterade.
      Jag vet inte vad som saknades idag? Jag vill inte tro att det var tändvätska, för det borde tabellläget ha varit väl nog redan innan matchen. Det är inte tillräckligt hungrigt, tillräckligt fokuserat. Vi har inte självförtroende, och det är endast vi själva som kan se till att vår det.
      Den här matchen var viktig, det är alla matcher nu, och nu blir fredagens match mot Adolfsberg än viktigare. Där måste vi leverera - på ett eller annat sätt! Hur det än ser ut och hur vi än går till väga så måste vi börja plocka poäng!
      Själv fick jag starta för första gången i år i serien, efter att Stubben lämnat återbud på grund av sjukdom. Lirade vänsterback - och man kan väl minst sagt säga att jag inte tog chansen. Precis som många andra så kom jag inte upp i den nivå jag vill och kan spela, och det är sorgligt när man nu får chansen från start.
      Om jag ska vara ärlig mot mig själv så tror jag inte att jag får någon mer chans nu. Det känns som det. Men därmed inte sagt att jag nu kommer att "ge upp" och skita i allt. Nej nej. Jag fortsätter kriga och kan bara hoppas att jag har fel.
       Första målet borde jag ha hunnit fram först på, även om det gick snabbt - och andra målet var en boll som gick över mig, men där kan jag tycka att någon av mittbackarna borde ha haft understöd. Det är min åsikt, och det är mycket möjligt att andra tycker annorlunda.
       Summa summarum är jag inte nöjd med matchen och min egen insats.
       Nu gäller det att knyta näven och visa hjärta. Vi kan och ska greja detta! Tre avslutande segrar innan sommaruppehållet så ser det genast betydligt bättre ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0