Jag svek laget

Vissa kvällar är bättre än andra. Den här kvällen är blytung.
     Jag sitter här med skam och ångest, efter 5-1mot Karlstad BK på bortaplan tidigare ikväll.
     Det såg ju så bra ut. Djurgårdarn' kvitterade till 1-1, och strax därefter hamnade Ödlan sopren med målvakten och dunkade bollen i stolpen. Då kändes det som att vi var på väg att ta över. Att vi skulle vända. Men istället gjorde Karlstad 2-1, och en stund senare drog jag på mig mitt andra gula kort och blev utvisad.
     Jag har ingenting att säga till mitt försvar. Jag var för het. Ville så gärna ta bollen. Tog en chansning och trodde att han skulle dribbla. Så otroligt klantigt och orutinerat! Jag skäms något fruktansvärt.
     Vi saknade som sagt några spelare inför matchen, och därför fick jag starta som vänsterback. Fram till utvisningen gick det...bra, antar jag. Det är i alla fall så som jag kände och vad jag hört från andra. Men min prestation överskuggas nu helt och hållet av mitt otaktiska ingripande.
     Visst, Lingen blev också utvisad lite senare efter en snack-varning och en "tröjdragning" - men jag kan bara svara för mig själv. Med två man mindre på planen så rann det iväg, och 2-1 blev 5-1.
     Vem vet vad som hade hänt om vi inte hade blivit utvisade? Men en kvittering hade i alla fall legat närmare till hands än med två man kort i laget.
     Mr.Tequila gjorde i alla fall en väldigt bra match, men tanke på att han bara har två träningar bakom sig.
     Jag hade en drömbild om uppsträcka armar, vilt kramande och glädjerus vid slutsignalen. Istället blev det skor som kastades i omklädningsrummet. Man kan tycka att det är skönt att sommarledigheten kommer nu. Glömma allt elände, lägga det bakom sig och ladda batterierna. Men för mig är det den sämsta tänkbara avslutningen. Jag vill bara ut igen. Visa en bättre sida. Ta revansch.Göra om, göra rätt.
     Jag förstår om folk är besvikna på mig. Men jag själv är mest besviken.
     Förlåt Malle, förlåt Kotten, förlåt Källe, förlåt Bulgaren, förlåt Lingen, förlåt Mirre, förlåt Ödlan, förlåt Kosar, förlåt Djurgårdarn', förlåt Mr.Tequila, förlåt Aiwar, förlåt Kaggen, förlåt Kimpa, förlåt F, förlåt Bot-mannen. Förlåt.
     

Kommentarer
Postat av: Bot-mannen

Sånt som händer Jone,ingen ide och hänga med huvudet! kan ha hänt vem som helst... Tycker du va mycket bra annars så det är bara och komma igen. ha en trevlig vecka nere i Halmstad så ses vi i om 1 vecka!

2009-06-26 @ 22:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0