End of silence

Varav denna tystnad idag?
     Jo, jag har helt enkelt inte haft tid. Det är så ibland. Även för mig.
     Träningen ikväll var skön. Vet inte varför, det var inget speciellt, men det kändes ändå skönt på något sätt. Trodde att jag skulle få spela U-lagsmatch på onsdag mot Triangeln - men så blev det inte. Än så länge.
      Efter träningen fick jag sedan rycka ut och rädda Rocco-Malle. Hans Turbo-Polo började plötsligt krångla, och då fick lilla jag äran att skjutsa hem honom till Västerås. Som belöning köpte jag ett MacDonalds-mål till mig själv på hemvägen.
      Den finaste belöningen fick jag dock lite senare. Jag var precis vid krönet innan Kungsör börjar breda ut sig borta vid Ekhagarna. Plötsligt börjar radion att spela My hometown med Bruce Springsteen. Gatlyktorna från byn ut till OK/Q8-macken uppenbarade sig, och det kändes som att hela staden brann som ett enda gigantiskt ljus. Det var så vackert - och jag var säker på att astronauterna kunde se min stad ifrån rymden. Så vacker min stad är. Världens vackraste. My hometown.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0