Kapten för sin vinnande skuta

Ingen match för a-laget igår - då blev man istället inkallad till dagens b-lagsmatch mot Sörstafors/Kolbäck.
     Upp klockan nio, samling klockan tio, match klockan tolv. Grymt, stön, mummel, suck. Men vi vann! 5-3 slutade  matchen - trots att Sörstafors var förstärkta av spelare från Hallstahammar (bland annat Grbic och Anabola-mannen) och trots att vi ställde upp med ett halvt juniorlag.
      Men juniorerna var grymma! De flesta av dem gjorde sin första seniormatch, och samtliga ska vara mycket nöjda med sin insats. Tre av dem gjorde till och med mål - Viktor, Källberg Jr och Kimpa - och de andra två målen gjorde av Millo och Melek.
       Första halvleken var tuff, och där spelade vi inte speciellt bra i försvaret. Vi gjorde 1-0, sedan blev det 1-1 (mitt fel, min stolpe på hörnan), sedan gjorde vi 2-1, sedan blev det 2-2, sedan blev det 2-3 - innan vi kvitterade innan halvlek.
       Men i andra spelade vi väldigt bra emellanåt, och bollen gick riktigt fint längs marken. Jag-älskar-ost-mannen tog en straff - och jag fick gult kort för att jag sa "Fan!".
       I övrigt gick det ganska bra för mig - och hörrni, det är inte jag som säger det. Jag och Charlieboy spelade mittbackar, och vi skötte oss väldigt bra tycker jag. Det känns förlösande härligt.
      Annars var Farbror Hellberg äldst i laget, med sina 24 vårar i nacken. Sedan kom jag på andra plats. Farbror Hellberg konstaterade även att det snart skiljer 10 år mellan honom och de yngsta spelarna i b-laget. Hårt.

Till sist vill jag tillägga att jag var kapten - och den uppgiften skötte jag med bravur. Jag styrde mitt lag som en riktig ledare i krig - och nu är det solklart vem som ska ha bindeln i b-laget framöver.
     När jag är kapten och mittback - då vinner vi.
    

Kommentarer
Postat av: keane

böter på varningen då?

2009-03-29 @ 18:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0