Livets goda saft

Jag känner hur en vuxenådra börjar växa inom mig. Jag börjar nämligen uppskatta ett glas vin mer och mer.
      Alltså, vin har alltid varit gott - men från början uppskattade jag mest karusellen som man fick i huvudet efter ett par glas. Numera kan jag känna att det är just smaken, och stämningen runtomkring vid ett glas vin, som är själva tjusningen. Det känns sensuellt och väldigt rogivande.
      Det finns ju delade meningar kring det här med "ett glas vin om dagen" - en del säger att det är bra, andra att det är en första stadie av alkoholism. Jag väljer att tro på det första - och avfärdar det andra som ren och skär trams.
      Inte för att jag dricker ett glas vin om dagen - men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att börja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0