Nästan jättebra

Ja, va fan - det blev förlust. 2-1. Mot VIK. Ett division 2-lag. Jag tycker ändå att det är ganska okej.
     Det man kan vara sur över är sättet vi förlorade på. Det vill säga målen vi släpper in. Det var två riktiga skitmål, två bjudningar som kändes onödiga. Men va fan, även om de två målen kändes billiga så borde det kanske ha blivit mål några andra gånger istället - så 2-1 är väl ändå ganska rättvist. Eller 2-2 kanske - med tanke på att vi hade varsin halvlek.
     Första var vi bättre och Lingen kunde nicka in ett ganska tidigt ledningsmål. VIK kändes tama och spelade ganska förutsägbart med långa bollar från backlinjen. Hade vi fått 2-0 i första halvleken så hade vi nog vunnit matchen. Det tror jag, ärligt talat.
     Istället tappade vi spelet i andra och då kunde VIK ta över matchen. Rocco-Malle fick det svettigt mellan stolparna och han räddade oss ett antal gånger från baljor i baken. Men så blev det alltså två slarvmål som avgjorde, och precis som förra helgen så får vi ta med oss en halvlek och glömma en halvlek.
     Som jag misstänkte så blev det bänken för mig. Hela matchen. Även om det är riktigt pisstråkigt att sitta på bänken så köpte jag ändå läget. Jag har inte varit bra, helt enkelt, och då blir det så här.
     Jaja, bara att komma igen. Vi hängde ändå med bra mot ett division 2-lag, och kan vi bara få bort slarvet och bjudningarna så ska det här nog bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0