The wonderful game called football

En till match att se fram emot imorgon - årets match än så länge - är ju Man United mot Liverpool. Det är inte bara ett möte mellan det bästa laget i ligan och det näst bästa laget i ligan - det är också hatmötet nummer 1 i England. United-Arsenal är ingenting jämför med när United spelar mot Liverpool.
     En som definitvit inte är populär hos Liverpool-supportrarna är Wayne Rooney. Dels för att han tidigare spelade för lokalkonkurrenten Everton, och dels för att han inte är blyg att vädra sin åsikt om Liverpool. Så här säger han inför lördagens drabbning:

- Jag och hela min familj har alltid varit Everton-fans och när jag växte upp lärde jag mig att hata Liverpool. Det har inte ändrats.

Snacka om kryddning.
     Nu hoppas jag bara att Canal+ tillfälligt värvar in kommentatorn Lasse Kinch från Visat, så att han kan guida oss igenom denna underbara match. Ända sedan tisdagens Champions League-omgång har jag gått och småskrattat åt hans replik angående Sporting Lissabons genomklappning mot Bayern München:

- Jamen det här är helt otroligt. Lissabon-spelarna springer ju runt som förgiftade råttor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0