Tv-themes

Det här är en riktig 90-talsklassiker.
    The Fresh prince of Bel Air var den första tv-serien som jag följde riktigt slaviskt. Alltid hem efter skolan för att slå på Kanal 5 och Fresh prince. När jag tänker efter var det här nog den första "vuxna" komediserien som jag intresserade mig för. Man gick väl på mellanstadiet, blev bättre och bättre på engelska (även om det var svensk text) och de här så kallade barnprogrammen tilltalade inte en längre - och då upptäckte man Fresh prince.
     Kanal 5 hade någon form av Happy hours på kvällarna, och det startade klockan sex med Lugn i stormen (Step by step), följt av Räkna med bråk, I Coopers klass och The Fresh prince of Bel Air.
     Jag och Grannen skrattade gott åt Will Smith, och någonstans där föddes kanske vårat gemensamma humorintresse?

Här är en lite längre version av introt:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0