Någon med mig skämta aprilo

Jag fick ett väldigt märkligt samtal idag.


Jag - Ja, det är Jonatan.

- Ja, tjena. Det är David. Från Eskilstuna.

Jag - Jaha, hej?

David - Hur är det läget? Allting bra?

Jag - Eh...ja, det väl bra.

David - Vad gör du då?

Jag -Näe, ingenting speciellt. Men...vem fan är du?

David - David...från Eskilstuna.

Jag - Mmm, du har nog ringt lite fel.

David - Nej, men...är det inte du och din kompis som brukar vara inne i Eskilstuna och festa?

Jag - Jo...

David - (mumlar)...Simon.

Jag - Va?

David - Jag fick det här numret av någon. Vad hette du sa du?

Jag - Jonatan. Björklund.

David - Jonatan Björklund...nää, det känner jag inte igen.

Jag - Nej, precis.

David - Hmm...eeeh...ja....

Jag - Det måste ha blivit något fel.

David - Ja....eeeeeeh...mmm...vad gör du annars då?

Jag - Va???

David - Jobbar du något? Eller pluggar du?

Jag - Nej. Just nu är det lugnt.

David - Okej. Ja, jag bor i Stockholm nu.

Jag - Okej.

David - Du ska inte upp till Stockholm någonting?

Jag - Nej.

David - Okej, då kan vi inte träffas här heller.

Jag - (skratt) Nej....ja, det var ju skumt det här.

David - Pluggade inte du på MDH? Mälardalens Högskola?

Jag - Nej. Jag har en kompis som pluggar där. Andreas Carlsson.

David - Andreas Carlsson.... Nej, det känner jag inte igen heller. Så du brukar inte vara inne och festa på Studenternas?

Jag - Nej, där har jag aldrig varit.

David - Är du säker?

Jag - Ja.

David - Nehe...eeeeeh....jaa....mmm...

Jag - (skratt)

David - Nej, jag hade det här numret och tänkte att jag skulle ringa.

Jag - Okej. Men det är nog något fel....

David - Eeeehh...

Jag - ...måste det vara.

David - Ha ha! Okej, då ber jag om ursäkt.

Jag - Mmm, det är lugnt.

David - Aaah...hej då.

Jag - Hej då.



Väldigt skumt. Det värsta är att jag tror att den här snubben har ringt en gång tidigare till mig. Typ i somras. Har för mig att det var ungefär samma typ av samtal - fast mycket kortare. Den här gången ville den jäveln i lägga på. Vi snackade säkert i 2-3 minuter - och hälften av den tiden lät det "Eeeeh...", "Mmmmhh...", Ööööh..." och "Jaaahaa...." i andra sidan luren.

Kommentarer
Postat av: S

Jag ær faktiskt oskyldig denna gång.

2009-03-28 @ 18:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0