Min kväll

Jaja, idag har det varit fullt upp. Har haft en dagslång träff med min baby - och babys små vänner.
     Lång dag, som avrundades med ett födelsedagsfirande för Mor. Lite släkt på besök och fint käk och så...




Storebror var fin. Här blir han hembjuden på middag. Släktingar, god mat och dryck - och middag vid "finbordet" där vi bara äter vid speciella tillfällen. Men inte ringde det några klockor hos Storebror.
     När sedan Far utbringade en skål till Mors ära så utbrast Storebror: "Jaha? Vad har har jag missat nu då?". Han hade alltså ingen aning om att vi satt där och firade Mor.
     Han är allt bra härligt, den där Storebror.




Skönheten personifierad. Min underbara älskade mamma.




Det är någonting vackert över det här. Känslan. Det är lite poesi över det hela. Jag känner mig verkligen fulländad som människa när jag sitter i den här positionen, och läppjar på ett glas vin. Det känns så fint. Någonting att hålla i, att dra ut på. En stund att sitta och suga på länge. Ja, det är vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0