Äntligen min!

Så där ja!!! I fucking did it. Den är min. Den är äntligen min!
      Jackan, kavajen, rockplagget nr.1, som jag längtat och trånat efter såååå länge är äntligen i min ägo. Första gången jag såg kavajen var när Julius Casblancas från The Strokes bar den på en konsert. Sedan hade sångaren i Melody club en likadan - och då förstod jag att den fanns på riktigt, om än i begränsad upplaga.
       Därför blev jag både lyrisk och förvånad när jag såg en sådan kavaj på Tradera för några år sedan. Men jag var inte medveten om hur budgivningen på Tradera fungerade, så mitt skambud på 79 kr gick inte hem - och kavajen gick förlorad. Jag sökte därefter på hela nätet efter kavajen, men den  fanns ingenstans. Jag sökte i England och USA, men gick bet. Jag var inne på Tradera varje dag i hopp om att den skulle dyka upp igen - men den dök aldrig upp.
       Tillslut gav jag upp hoppet. Den skulle aldrig komma tillbaka.
       Men så en dag, som en skänk från ovan, upplyste Emma mig om att den åter igen strykte runt i kvarteren vid Tradera - och än en gång blev jag lyrisk och förvånad. Denna gång tänkte jag inte missa chansen - och trots att jag inte kunde närvara vid deadlinen för budgivningen, då det normalt brukar bli ett budgivningsrace mellan de personer som verkligen vill ha varan, så gick mitt bud hem. Jag hade satt ett högsta bud som var svårslaget, och ingen orkade hänga med så långt som jag var beredd att gå, så tillslut stod jag som segrare - till ett pris som var långt under det högsta bud jag satt. Visst, det slår hårt mot min högst ansträngda ekonomi just nu - men det skiter jag i. Jag har drömt om kavajen så länge.
       Så ett enormt stort tack till Emma! Jag kan inte fatta att du kom ihåg att jag skrev om kavajen tidigare - och utan dig hade jag missat kavajen ännu en gång.

Hoppas bara att storleken passar...



Kommentarer
Postat av: Påven

U.S.M.C.! sweet broseph:)å nuvarande frillan är ju som gjord för denna kavaj..

2009-03-10 @ 14:33:38
Postat av: Emma

Varsågod. :) Mitt goda minne är väldigt bra ibland. Tror den kommer sitta riktigt bra på dig, får man väl se inom en snar framtid :)

2009-03-10 @ 15:56:42
URL: http://m0e.blogg.se/
Postat av: J

jag hoppas det, men jag är rädd för att den kan vara lite för stor...killen som bar den på bilden var 1.80 och vägde 70 kg, och den satt rätt bra på han...kanske får sy in den lite - om jag hittar någon som kan sy...

2009-03-10 @ 17:10:34
Postat av: Morgan

Mmmmm...Jag är 1.82 och väger 76... Kanske nåt för mig...?

2009-03-10 @ 18:44:51
Postat av: tord

haha, om inte storleken passar kanske du kan få köpa min, den skulle nog passa =).

2009-03-10 @ 19:35:47
Postat av: CJ

Fet..

2009-03-10 @ 20:40:00
Postat av: tord

haha, om den inte passar kanske du kan få köpa min, den passar säkert =)

2009-03-10 @ 20:51:21
Postat av: J

jag hoppas innerligt, innerligt, INNERLIGT att du skämtar, tord...

2009-03-10 @ 21:21:33
Postat av: tord

absolut inte, jag vet inte vilken färg du har men min är gjort nångång innan 1954 tror jag så den är lite mörkblå. tror att om den är gjord efter så är den mer åt det svarta.

2009-03-11 @ 06:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0