Jag har varit en kattunge

Det är väl allmänt känt att jag ser som en kratta. Trots att jag har linser! Men den senaste tiden har min syn varit sämre än vanligt. Jag har till och med fått kisa när jag suttit framför datorn, vilket är ett avstånd på cirka en halvmeter - och de enda gångerna jag har sett klart har varit när jag gnuggat mina ögon hårt och länge, och då har det ändå bara varit för någon kort minut.
     Men nu vet jag vad som har varit problemet. Jag har haft fel lins i fel öga. Det vill säga; fel styrka i fel öga. Den här förväxlingen måste ha skett någon kväll när jag kommit hem sent och börjat fibbla med linserna. Nu är dock vänster- och höger-linsen på rätt öga igen - och helt plötsligt kan jag se världen igen. 
     Min första upptäckt med mina "nya" ögon var en praktfull och gigantisk finne som satt i tryggan ro och grodde mitt på pannan. Den hade jag inte sett förut. Nu gror den inget mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0