Kärlek

Min favoritfotbollsspelare genom tiderna har alltid varit Jesper Blomqvist. Jag älskade hans spelstil. Hans finter. Hans sätt att dra den långärmade tröjan över handflatorna. Allt.
     Blomqvist hade först nummer 9 i Blåvitt, och därför spelade jag också i nummer 9 i pojklaget. Sedan bytte han till nummer 16, och då gjorde jag också det - och sedan dess har jag alltid haft nummer 16.
     Jesper Blomqvist spelade i Milan, Parma och Man United. Bland annat. Det är respekt. Han spelade i Champions Leuage-finalen 1999, och var ytterst nära att bli målskytt. Respekt. Han tog trippeln med Man United 1999. Respekt.
      Det är svårt att inte älska Jesper Blomqvist.



Kommentarer
Postat av: Rocco

En av de bästa genom tiderna! Zlatan har aldrig ens varit i närheten....

2009-05-23 @ 13:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0