Mamma snäll

Idag var jag på Tuna Park med Mor. Blev lite bortskämd, faktiskt.
     Jag skulle följa med som "smakråd" till henns planerade klädinköp - men det slutade med att jag åkte hem med skjorta, skor och Jens Lapidus nya bok. Det var lite oväntat - men väldigt roligt. Fast också...lite småjobbigt. Jag tycker egentligen inte om att andra ska köpa saker som jag vill ha. Det känns fel, på något sätt. Jag vill lägga det ansvaret på mig själv, att jag ska kunna unna mig sånt som jag vill ha.
      Mor skyllde på att det var en "Erik-present", alltså namnsdagspresent - för jag hade ju faktiskt namnsdag i måndags då det var Erik - men jag vet inte.
       Hon såg väl att lilla Jonatan blöder, rent ekonomiskt sett, och tänkte att lite uppmuntran vore på sin plats.
       ...och det var det ju. Jag blev jätteglad. Fast det bästa vore om jag kunde köpa mina egna grejer. Men skit i det - nu ska jag njuta av mina "Erik-presenter".

Kommentarer
Postat av: Ruutu

Ett stort GRATTIS då i efterskott ERIK, på din namnsdag.

2009-05-23 @ 15:54:25
Postat av: J

tack så mycket...det var allt jag ville höra...

2009-05-23 @ 19:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0