Tjyvar på gatan

Titta på de här små skatorna!
     De senaste dagarna har en brottsvåg börjat härja på Ladugårdsvägen, och den vågen har riktats mot vårt hus - av ett och samma rövargäng.
     Jag såg de små råttorna för några dagar sedan då de var framme och snodde småsten från våran mur, varpå jag ställde mig på trappen som en djävulens väktare och blängde på dem - och då sjappade dem illa kvickt. Men till min stora förvåning så vågade sig de små skatorna tillbaka igen! Även denna gång var bytet inriktat på småstenarna - fast denna gång var de snabbare i aktionen då de snabbt roffade åt sig stenarna och sedan pinnade iväg som blixten.
      Men nästa gång - då jävlar i min själ ska jag vara beredd! Då kommer jag att ha vattenslangen redo och bomba de små gynnarna med en sjuhelvetes dusch!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0