Tv-themes

Roy & Rogers medverkan i Söndagsparty med Filip & Fredrik fick mig att inse att jag glömt bort Macken. Det är inte okej av mig.
     Galenskaparnas Macken var heligt för mig på 90-talet. Jag har tidigare berättat om hur vi varje lördag åt pizza ifrån Pizzeria Cecilia i Arboga när jag var liten. Alltid samma procedur varje lördag; Far satte sig i bilen och åkte in till Arboga för att hämta pizzan, och sedan åt vi och kollade på Macken. Ibland följde jag med till Arboga, och ibland var vi lite sent ute i tv-tablån. Men som tur var så fanns det en tv på Pizzeria Cecilia, och den var alltid inställd på SVT. Så ibland blev det därför som så att jag satt på pizzerian och kollade på Macken.
      Det var en bra serie med roliga karaktärer. Sedan får man inte glömma bort låtarna! Eller vad sägs om klassikerna Man ska ha husvagn och Jag vill ha en synth farsan, när jag konfimerar mig?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Macken;)

2009-05-21 @ 19:11:26
URL: http://johannahandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0