Världens roligaste har gjort det igen

Humorgala - för varenda unge - igår på TV4.
     Humor? Lite grand.
     Roligast? Tveklöst Robert Gustafsson som "Per Gessle" och "Tony Irving". Äntligen har han hittat nya karaktärer så att han kan droppa sin imitation av "Tony Rickardsson". Missförstå mig inte - imitationen av Rickardsson var klockren och fruktansvärt rolig, men nu har han dragit den så långt det går.
     Därför är det förlösande att se Robert Gustafsson version av "Per Gessle". Ordet "girig" har fått en ny innerbörd. Undrar om Gessle kan skratta åt det själv? Tony Irving skrattar i alla fall gott åt sin träffsäkra kopia i Robert Gustafsson, och det är skönt.
     Näst bäst igår var Peter Magnusson som "Björn Ranelid". Otroligt hur han har fångat Ranelids sätt att prata och orera kring saker. "Jag kan känna 66 smaker på min tunga, trots att det bara finns 5 smaklökar". Eller varför inte: "Med mina ord har jag skapat en bättre värld, och jag har gjort det på kortare tid än 7 dagar. Och det här är det klokaste som sagts på Arlanda på 30 år".
     Fast det tyckte inte riktiga Björn Ranelid var roligt. I Expressen rasade han över att man återigen skojar om hans läppar. Så här säger han:

- Det är samma brist på begåvning som vanligt. Lögner alltihop. Du kan få tre miljoner av mig om du hittar någon som sett mig med läppglans. Jag kan ge dig svaret för jag är sanningen, och svaret är att jag har aldrig använt det i hela mitt liv!
     Sedan fortsätter han:

- Jag har distans till mig själv, och jag har humor, men det finns 70 000 miljarder ord och så väljer man sånt här. Mina barn, min exfru, min nuvarande fru, ingen kommer att skratta.
     Hu så roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0