Smultronställe

I fredags var jag uppe i mitt kära Västanhed för första gången i år. Det var en strålande vårdag, och sådana dagar är Västanhed ett paradis.







Jag funderade ett tag på att ta ett rekordtidigt dopp i Hedströmmen. Men jag har ingen lust att bli sjuk just nu, så jag bestämde mig för att vänta ett tag till.








Jag har inrett en liten skrivarlya åt mig. Här kommer jag förmodligen tillbringa många dagar och nätter under sommaren. Det känns som att mitt skrivande kommer att få ett lyft här.




Här kommer det att skapas magi. Jag kan se det framför mig. En dataskärm, en kaffekopp, en historia. Sedan kanske jag kan fylla hyllorna till höger med någonting.




Här kommer jag säkerligen också att tillbringa en hel del quality-time.




...och här kommer jag säkert att sitta och skriva många sena kvällar, medan solen sakta går ner vid horisonten.




Kanske att de här två personerna kommer att synas till ibland?




Antagligen kommer det då bli mycket sånt här:




Jaja, hur som haver så kommer jag att tillbringa mycket tid här uppe, i hopp om att bokskrivandet ska fortskrida på ett positivt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0