Tisdagsnöje

Jag och Jag-tycker-om-att-skälla-på-Jone-mannen har börjat spela innebandy på tisdagar med Tord, Juha och Linus. Snygg-Johan och Brorsan har också varit med och spelat, fast idag var de utbytta mot Ödlan, Jonte och Tjecken.
     Det är jävligt kul - och oftast jävligt hett. Speciellt när det blir jämna matcher. Det smäller ganska friskt, kan man väl säga. "Riktiga" innebandyspelare skulle nog bli ganska frustrerade om de var med och spelade, skulle jag gissa.
     Värst av alla är - suprise - Linus. Han kan bli helt jävla oxtokig om hans lag släpper in ett mål - speciellt om det handlar om billiga sådana. Jag skojar inte, det är avbrytna klubbor, pistolskott, piskrapp  - och en gång kastade han frätande syra på en medspelare som inte "jobbade hem" tillräckligt bra.
      Men jag tycker att det är roligt. Det blir mer på riktigt då.
      Jag, Snygg-Johan och Jag-tycker-om-att-skälla-på-Jone-mannen har bildat lag de två senaste veckorna, och det har gått bra. Förra veckan vann vi mot Tord, Juha och Linus med 6-5 i matcher. Idag gick det inte lika bra. Vi förlorade med 7-4 i matcher. Om det berodde på att Ödlan tog plats i vårt lag istället för Snygg-Johan, och för att Jonte och Tjecken tog plats hos motståndarna istället för Tord, ska jag låta vara osagt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0